سوپ جوجه

سوپ جوجه برای تقویت و نشاط روح

سوپ جوجه

سوپ جوجه برای تقویت و نشاط روح

تائو

 

TAO   TE   CHING

 

تائو   ت   چینگ

 

 

یک متن کهن چینی  با قدمتی بیش از ۲۰۰۰ سال است .

 

این اثر کوتاه اما بسیار ژرف ،در طول سالیان ،بر فرهنگ ،تمدن و اندیشه چینیان و  بسیاری از

 

کشورهای مرتبط با آنها تاثیر بسیار عمیقی گذارده است ، به طوری که بسیاری آن را روح و جان

 

چینیان نامیده اند.تائو به معنای راه و طریقت می باشد.

 

من مطالبی از این کتاب را در قسمتهای مختلف براتون مینویسم تا شما هم استفادهء لازم رو

 

ببرید .

 

 

 

انسان نرم و لطیف زاده می شود

 

 

و به هنگام مرگ خشک و سخت می شود.

 

 

گیاهان هنگامی که سر از خاک بیرون می آورند نرم و انعطاف  پذیرند

 

 

و به هنگام مرگ خشک و شکننده.

 

 

پس هر که سخت و خشک است

 

 

مرگش نزدیک شده

 

 

وهر که نرم و انعطاف پذیر

 

 

سر شار از زندگی است .

 

 

سخت و خشک می شکند.

 

 

نرم و انعطاف پذیر باقی می اند.

 

 

 

نظرات 12 + ارسال نظر
دامون چهارشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:24 http://www.blogsky.com

علی عزیز
واقعا کار جالب کردی
این کتاب رو من فقط اسمش رو شنیده بودم و کنجکاو بودم که ببینم مطلب و موضوعش چیه. مرسی

خواهش میکنم
امیدوارم لذت ببری

لاله آئین مهر پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 13:36

سلام
ممنون که خبر دادی
لذت بردم
راستی اگه به شعرای ژاژنی علاقه داری هایکو هاشون رو هم بخون و البته بعضی شعرهای یک کلمه ای
مثل اون شعری که در مورد عشقه:
(تو)
همین
موفق باشی

سلام
ممنون
موفق باشی

هلیا جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 17:16 http://arashheliya.blogfa.com

سلام داداشی خبری از من نمیگیری چی شده؟ دلم برات تنگ شده یه سری بهم بزن
راستی نوشته ی قشنگی بود اینارو از کجا میاری؟

دوست پاییزی شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 18:46

سلام
چه جالب بود..واقعا همینطوره..
ممنونم که بهم سر میزنی..

دوست پاییزی دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 13:37

سلام
به یه بازی دعوت شدید

الهام چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:48 http://sofalin.blogsky.com

سلام
با آخرین عاشقانه ی آرام بروزم

هلیا چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:24 http://arashheliya.blogfa.com

بدو بیا داداشی تولدمه منتظرمااااااااااااااا

حتما اومدم

لیلا شنبه 1 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:31 http://leilon.mihanblog.com

سلام
امیدوارم خوب باشی.

لاله آئین مهر شنبه 1 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 19:57

سلام
من کجام بی معرفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط یه کم کنکور دارم هفته ی دیگه
داداشی التماس دعا هم داریما
موفق باشی

شروین یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:17 http://www.shahriyareman.blogsky.com

سلام سلام
ممنون از خبرت
خوشم اومد
دقت می کنم خشک نباشم از این به بعد بیشتر میام
ممنون بازم بخاطر سر زدنت دوست من

لیلا سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 07:20

سلام اومدم اما نبودیو

لاله آئین مهر شنبه 15 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 18:14

به نام خدا
انجمن آفرینش های ادبی ناژوان
پژوهش سرای رازی شیراز برگزار میکند:
بزرگترین جشنواره ی سراسری شعر دانش آموزی ایران

(یار دبستانی من)

با موضوع آزاد در دوبخش غزل (قالبهای کلاسیک و نیمایی) و شعر سپید(انواع شعر بدون وزن) هفتم شهریور ماه برگزار خواهد شد

مسئولین جشنواره ی شعر دانش آموزی یار دبستانی من از تمامی دانش آموزان عزیز برای شرکت در این کنگره ادبی دعوت به عمل می آورد.
با آرزوی موفقیت برای شما.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد